נקהלו היהודים: בפרק זה נעסוק במימד הקהילתי, הנוכח מאוד במצוות הפורים ובהלכות שונות של מצוות קריאת המגילה. וכיצד הוא קשור לעניינו של היום בכלל?
פורים ב - הציבור בקריאת המגילה
האם קריאת המגילה צריכה להיות בציבור דווקא? מה היחס בין קריאת המגילה בזמנה לקריאה שלא בזמנה, לעניין זה? האם ה'מנין' הנדרש – זהה ביסודו למנין הנדרש בדבר שבקדושה? כיצד הסביר הרמב"ן את העובדה שקריאת המגילה לא מוזכרת במשנה המונה את הדברים שלא נעשים אלא בעשרה?
פורים ג - ציבור נשים בקריאת המגילה
מה מעמדו של ציבור נשים בקריאת המגילה? האם יש עניין שנשים יחזרו דווקא אחר מנין של גברים, או שגם התקהלות של 10 נשים תקפה?
פורים ד - חיוב הנשים בקריאת המגילה
קריאת המגילה היא מצוות עשה שהזמן גרמא, אך הנשים חייבות בה. האם חיובן זהה לחיובן של הגברים? האם אישה יכולה להוציא ידי חובה איש? מה הטעם שבגללו הבחין בה"ג בין חיוב הגברים 'לקרוא' לבין חיוב הנשים 'לשמוע'?
פורים ה - קריאת המגילה בלילה וביום
חכמים קבעו כי יש לקרוא את המגילה לילה ויום. המנהג האשכזי הוא שמברכים שהחיינו גם על קריאת היום, לעומת הספרדים שמברכים שהחיינו רק בלילה. מה עומד ביסוד המחלוקת? מדוע קריאת היום היא העיקרית והאם יש הבדל מהותי בין יסוד חובת הקריאה בלילה ליסוד החובה לקרוא ביום?
פורים ו - קיימו וקבלו - מצוות הפורים
מלבד מצוות קריאת המגילה, בפורים ישנן מצוות נוספות. נברר מדוע מצוות אלו 'לא זכו' לברכת המצוות, ונעמוד על הקשר בין המצוות המוזכרות בפירוש במגי לת אסתר לבין 'דברי הצומות וזעקתם'.