הרב רן כלילי
יום א
89
תפארת ישראל למהר"ל (נו) - שכחת התורה בסוף ימי הגלות משום סילוק שכינה
יום ב
90
תפארת ישראל למהר"ל (נו) - דברי רבי שמעון שמהצד הלאומי שב תורה אין ניתוק בינה לישראל
יום ג
91
תפארת ישראל למהר"ל (נו) - שלושה ביטויים לשכחת התורה על פ י תנא קמא
יום ד
92
תפארת ישראל למהר"ל (נו) - הסיבות לאי ידיעת התורה בדורו של המהר"ל
93
תפארת ישראל למהר"ל (נו) - הקושי לקנות בקיאות בש"ס לעת זקנה
94
תפארת ישראל למהר"ל (נז) - מדוע עולם הבא אינו נזכר בתור ה במפורש וביאור גבול השגת הנביאים לעומת חכמת השכל
95
תפארת ישראל למהר"ל (נח) - טעם שני - התורה תכליתה לתקן א ת העולם הזה
96
תפארת ישראל למהר"ל (נט) - החידוש שהיתה התורה צריכה להשמיע הוא שהמצוות מביאות גם רווח גשמי ואין זה שכר אלא מתנה של הקב"ה לצדיק
יום ה
97
תפארת ישר אל למהר"ל (ס) - מדוע התשלום על מיעוט המעשים הוא בעולם הזה והתשלום על רוב המעשים הוא בעולם הבא
98
תפארת ישראל למהר"ל (ס) - הרחקת מתן פירות השכר לצדיק כיוון שמעשיו הטובים לא הושלמו, וקירוב השכר לרשע כיוון שמעשיו הושלמו
99
תפארת ישראל למהר"ל (סא) - מצוות קלות וחמורות - שני פרמטרים בשכר המצוות
100
תפארת ישראל למהר"ל (סד) - כיצד שינוי הכתב של התורה אינו פוגע בנצחיותה
101
תפארת ישראל למהר"ל (סד) - הלשון מבטאת את הזהות הלאומית ואילו הכתב מבטא את ההנהגה האלוהית
102
תפארת ישראל למהר"ל (סד) - דברי רבי - שורש גילוי תושב"ע נמצא כבר בסיני
103
תפארת ישראל למהר"ל (סו) - נצחיות התורה מול שינויים במקרא בקרי וכתיב ותיקון סופרים
104
תפארת ישראל למהר"ל (סח) - החילוק שבין תורה שבכתב ל תורה שבעל פה
105
תפארת ישראל למהר"ל (סח) - התורה ניתנה בעל פה כדי שתישאר מיוחדת לישראל
106
תפארת ישראל למהר"ל (סט) - מדוע הקראים אינם מקיימים אפילו את המקרא
107
תפארת ישראל למהר"ל (סט) - שני טעמים נוספים בדרך הפשט מדוע חייבת להיות תורה שבעל פה
108
תפארת ישראל למהר"ל (סט) - פשט התורה הוא דבר נבואה הצריך השלמה על ידי השכל האלוהי שבאדם